21:02 - 1405/04/06
کد خبر: 86171174
قهرمان کرمانشاهی مدال طلای جهانی خود را به شهید «ماکان نصیری» تقدیم کرد

کرمانشاه- ایرنا-  « علیرضا ایزدی» ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کرمانشاه و دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی الجزایر، مدال طلای خود را در آیینی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به شهید «ماکان نصیری» تنها شهید جاویدالاثر شهدای مدرسه میناب تقدیم کرد و گفت: ورزشکاران ایرانی وظیفه دارند در کنار افتخارآفرینی، صدای اقتدار و مظلومیت ملت ایران را به جهان برسانند.

این قهرمان کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور در رقابت‌های جهانی امسال نشان داد نگاه ملت‌های مختلف به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و بسیاری از مردم دنیا از ایران به‌عنوان کشوری مقتدر یاد می‌کنند و برای مقاومت و ایستادگی مردم ایران احترام ویژه‌ای قائل هستند.
وی افزود: ما ورزشکاران ایرانی سربازان عرصه ورزش هستیم و وظیفه داریم در میادین بین‌المللی علاوه بر کسب افتخار، پرچم جمهوری اسلامی ایران را با عزت و اقتدار به اهتزاز درآوریم و در کنار آن، مظلومیت مردم کشورمان را نیز به جهانیان بازگو کنیم.
دارنده چندین مدال طلای پاراوزنه‌برداری جهان ادامه داد: هر اندازه دشمنان برای آسیب رساندن به ملت ایران تلاش کنند، اتحاد و انسجام مردم بیشتر خواهد شد و این همبستگی بزرگ‌ترین سرمایه کشور است.

ننگ کشتن کودکان میناب تا ابد بر پیشانی آمریکا جنایتکار می‌ماند
ایزدی با اشاره به شهادت کودکان مدرسه میناب گفت: کشتار کودکان در هر نقطه‌ای از جهان جنایت جنگی است و این جنایت لکه ننگی ماندگار در تاریخ خواهد بود.
وی همچنین به دیدار اعضای تیم ملی پاراوزنه‌برداری با خانواده شهید ماکان بصیر اشاره کرد و افزود: مشاهده صبر و مظلومیت خانواده این شهید، هر انسان آزاده‌ای را، فارغ از ملیت و دین، تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این قهرمان کرمانشاهی تاکید کرد: ورزشکاران کشور باید از ظرفیت حضور در رویدادهای بین‌المللی برای معرفی حقیقت و رساندن پیام ملت ایران به افکار عمومی جهان استفاده کنند.
ایزدی پیش از این نیز مدال طلای خود در سال ۱۳۹۷ را به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب و مدال طلای جهانی سال ۱۳۹۸ را به شهید خردسال «محمدطاها اقدمی» از شهدای حادثه تروریستی خوزستان تقدیم کرده بود.

پیوند عمیقی بین شهدا و ورزشکاران است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این مراسم، اقدام علیرضا ایزدی را حرکتی ارزشمند و ماندگار توصیف کرد و گفت: میان فرهنگ ایثار و شهادت با روحیه پهلوانی و افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی پیوندی عمیق و ناگسستنی وجود دارد.
«محمد بهرامی» افزود: ورزشکاران مدال‌آور کشور با برافراشته نگه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین جهانی، ادامه‌دهنده راه شهدا در عرصه‌ای دیگر هستند و شایسته قدردانی‌اند.
به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی، ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کرمانشاه، در رقابت‌های جهانی الجزایر موفق شد با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز، افتخاری دیگر برای ورزش ایران و استان کرمانشاه رقم بزند.