13:03 - 1405/03/30
کد خبر: 86187860
ادامه درخشش مردان کاراته ایران؛ صعود به فینال کومیته تیمی با عبور از ژاپن

تهران- ایرنا- کومیته تیمی مردان ایران با عملکردی درخشان و عبور از سد تمامی حریفان شرق آسیایی خود به فینال رقابت‌های قهرمانی قاره کهن راه یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی بالی اندونزی در حال برگزاری است و تیم ایران در دو بخش زنان و مردان در این رویداد شرکت کرده است. امروز رقابت‌های کومیته تیمی برگزار شد.
تیم مردان ایران در گام نخست برابر نپال به پیروزی سه بر صفر رسید. صالح اباذری، اسماعیل معتمدی و مهدی شهگل نفرات پیروز ایران بودند و بهمن عسگری هم به تساوی رضایت داد.
سپس شاگردان سجاد گنج‌زاده مقابل ویتنام به برتری سه بر یک دست یافتند. مهدی عاشوری، مهدی شهگل و علی اصغر آسیابری؛ پیروزی‌ها را کسب کردند. در حالی که صالح اباذری از حریفش پیش بود، هانسکو شد تا نماینده ویتنام برنده تاتامی باشد.
در نیمه‌نهایی و در رقابتی حساس و سنتی، ایران برابر ژاپن ایستاد و توانست این رقیب دیرینه را سه بر یک مغلوب کرده و سزاوارانه راهی فینال شود. صالح اباذری، اسماعیل معتمدی و علی اصغر آسیابری نفرات برتر بودند و مهدی عاشوری هم شکست خورد.
با این اوصاف کومیته تیمی مردان ایران فردا برای کسب مدال طلا به مصاف اردن می‌رود. تیم مردان ایران پیش از این سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده بود.
پیش از این کومیته تیم بانوان نیز راهی فینال شده بود تا در مبارزه نهایی با ژاپن مصاف داد.
مرتضی و محمود نعمتی هم در کومیته انفرادی مردان فینالیست شدند. تمامی فینال‌ها، فردا یکشنبه برگزار می‌شود.