به گزارش روز شنبه ایرنا، همزمان با برگزاری رقابتهای شمشیربازی قهرمانی آسیا در دهلینو، علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران در دیدار با راجیو مهتا دبیرکل کنفدراسیون شمشیربازی آسیا، پیرامون ارتقای همکاریهای دوجانبه به گفتوگو پرداخت.
در این نشست، طرفین بر توسعه تعاملات در حوزههای تخصصی به توافقات مهمی دست یافتند. بر این اساس، کنفدراسیون شمشیربازی آسیا متعهد شد تا در زمینه اعزام مدرسان تراز اول برای دورههای مربیگری و داوری، برگزاری دورههای آموزشی تخصصی و همچنین حمایت از برنامههای کلان شمشیربازی ایران، همکاریهای موثرتری داشته باشد.
علاوه بر این، در این دیدار موضوع میزبانی احتمالی ایران برای یکی از رویدادهای تقویم شمشیربازی قاره کهن نیز مطرح و مورد بررسی اولیه قرار گرفت که میتواند گامی بلند برای تقویت جایگاه ایران در شمشیربازی آسیا باشد.
15:13 - 1405/03/30
کد خبر: 86188064
تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران در دیدار با دبیرکل شمشیربازی آسیا در خصوص شرایط این ورزش در کشورمان و تقویت روابط دیپلماتیک بحث و تبادل نظر کرد.