19:37 - 1405/04/03
کد خبر: 86192080
استاندار چهارمحال و بختیاری: پیگیر تأمین یک همت اعتبار برای تملک اراضی بیرگان هستیم

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری از پیگیری برای تامین یک‌هزار میلیارد تومان (یک همت) اعتبار به منظور تملک اراضی متأثر از طرح‌های آبی در منطقه بیرگان خبر داد و گفت: کارگروه ویژه‌ای برای اولویت‌بندی و پرداخت عادلانه مطالبات مردم تشکیل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری جعفر مردانی در جمع مردم بیرگان شهرستان کوهرنگ با اشاره به مطالبات مردم این منطقه در خصوص اراضی متأثر از اجرای طرح‌های آبی افزود: تأمین یک همت اعتبار برای تملک این اراضی در حال پیگیری است و برای توزیع عادلانه اعتبارات، کارگروهی در شهرستان تشکیل می‌شود تا بر اساس اولویت‌ها و میزان خسارت، مطالبات مردم پرداخت شود.
وی اظهار داشت: هرگونه سوءاستفاده احتمالی در این خصوص با همکاری دستگاه قضایی مورد برخورد قرار می‌گیرد و اجازه نخواهیم داد حقوق مردم تضییع شود.
استاتدار چهارمحال و بختیاری همچنین بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر ۹ روستای در معرض آبگیری سد تأکید کرد و گفت: تا زمان مشخص شدن وضعیت این روستاها، هرگونه ساخت‌وساز جدید متوقف می‌شود و بنیاد مسکن نیز موظف است نسبت به بازنگری طرح‌های هادی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اقدام کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات آب شرب منطقه افزود: مقرر شد نشست تخصصی با حضور مدیران آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و اصفهان برای بررسی راهکارهای اجرایی، برآورد هزینه‌ها و سرعت‌بخشی در اجرای مصوبات برگزار شود.
وی با اشاره به وضعیت راه‌های منطقه افزود: سرعت‌بخشی در ساخت جاده جایگزین و روکش آسفالت مسیرهای تخریب‌شده از جمله مطالبات مردم است که دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری و اجرای آن هستند.
مردانی همچنین بر تدوین پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای پروژه سد و تونل سوم کوهرنگ تأکید کرد و گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی نباید فقط با نگاه فنی دنبال شود بلکه مردم منطقه باید از منافع و مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های آب، برق، گاز، مخابرات و راهداری را مکلف کرد تا خدمات‌رسانی به روستاهای خارج از محدوده مخزن سد و همچنین روستاهای داخل محدوده را تا زمان انجام تملک و جابه‌جایی ادامه دهند.
مردانی هرگونه اقدام برای بستن جاده‌ها و ایجاد اختلال در رفت‌وآمد عمومی را اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی دانست و تأکید کرد: مطالبات مردم باید از مسیرهای قانونی پیگیری شود و با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش جامعه را خدشه‌دار کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین هدف مسوولان و مردم، پیروی از نهضت عظیم حسینی برای اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و زدودن رذایل اخلاقی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هر جا ملت و مسوولان با همدلی و همراهی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موفق عمل کرده و گام‌های مهمی در مسیر توسعه و امنیت برداشته است.
وی با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف کشور طی ماه‌های اخیر گفت: مردم ایران بار دیگر با حضور آگاهانه خود در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، رهبر معطم انقلاب، نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی کشور، اقتدار و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند.
مردانی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به حفظ سرمایه اجتماعی، وحدت و همدلی نیاز داریم و همه مسئولان باید برای حل مشکلات مردم و تقویت امید در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» بر ضرورت همدلی، همکاری و مشارکت مردم و مسئولان برای حل مسائل اساسی منطقه به ویژه موضوع آب تأکید کرد.