به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در مسقط با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار کرد.
در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در زمینههای مختلف در راستای منافع مشترک بررسی شد.
دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقهای به ویژه تلاشهای دیپلماتیک صورت گرفته برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه پس از امضای یادداشت تفاهم بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتوگو کردند.
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که وزیر خارجه قطر همچنین با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود دیدار و بر اهمیت آزادی دریانوردی در تنگه هرمز تأکید کرد.
وزارت امور خارجه قطر در بیانیهای اعلام کرد که آل ثانی در این دیدار همچنین باز بودن تنگه هرمز را ضروری خواند.
آل ثانی همچنین بر حمایت قطر از مذاکرات واشنگتن- تهران و دستیابی به راهحلهای پایدار برای مسائل باقی مانده از طریق گفتوگو تأکید کرد.
18:51 - 1405/04/03
کد خبر: 86192116
تهران- ایرنا- نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر در سفری به عمان با سلطان این کشور دیدار و درباره تقویت امنیت و ثبات منطقه گفتوگو کرد.