به گزارش ایرنا از وزارت نفت، محسن پاکنژاد امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دیدار با هاردیپ سینگ پوری وزیر نفت و گاز طبیعی هند که در حاشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام، برگزار شد، افزود: توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزههای نفت و گاز همواره موردتاکید دو کشور ایران و هند بوده است.
نفت ایران و هند سابقه طولانی همکاری در حوزه انرژی دارند و هند تا پیش از تحریمهای آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.
پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال ۲۰۱۹ سطح همکاریهای نفتی کاهش یافت، اما دو کشور همچنان درباره توسعه همکاریها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیتهای مرتبط از جمله بندر چابهار گفتوگو داشتند.
شایان ذکر است وزیر نفت روز چهارشنبه (سوم تیر) در بدو ورود به فرودگاه گوروگرام برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت انرژی کشورهای عضو گروه بریکس، با تأکید بر اینکه ایران و هند قرنهاست که روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر دارند، گفته بود: برای توسعه روابط با هند در همه زمینهها بهویژه بخش انرژی آماده هستیم.
13:41 - 1405/04/04
کد خبر: 86192574
تأکید وزرای نفت ایران و هند بر توسعه و تقویت همکاریها در حوزه انرژی
۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر:
85625529
تهران- ایرنا- وزرای نفت جمهوری اسلامی ایران و هند در حشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام ضمن اشاره به روابط و همکاری های مطلوب دو کشور، بر توسعه، تقویت ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در حوزه نفت و انرژی تاکید کردند.