13:37 - 1405/04/04
کد خبر: 86192577
عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهور گفت: حداکثر ظرفیت‌مان را برای مراسم بدرقه آقای شهید ایران به کار خواهیم گرفت، به‌خصوص که اصلی‌ترین میزبان این مراسم مردم هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام مجاهد شهید حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، افزود: شعاری که در ستاد بدرقه آقای شهید ایران انتخاب شد؛ یعنی شعار قیام، بخشی از تفکر اسلامی ما است و ارزش معنوی دارد. ما قیام عاشورا میگوییم، قیام ۱۵ خرداد میگوییم، قیام ۲۲ بهمن می‌گوییم و بر این باوریم که این قیام ما را به قله‌ای که امام شهید گفتند می‌رساند.
وی اضافه کرد: درباره مراسم تشییع، بالاجبار چون محدودیت فضا داریم و تابستان است و درجه حرارت هوا بالاست، حتی تامین آب برای آن ۱۵ میلیون جمعیتی که برآورد شده در مراسم تهران شرکت کنند، خیلی کار سختی است.
عارف اظهار کرد: برآورد جمعیت شرکت کننده شاید حدود سی و چند میلیون نفر بوده علی رغم محدودیت‌هایی که ما داریم. مثلاً بیش از یک میلیون نفر می‌خواستند از عراق به ایران بیایند که حالا با سازوکاری که طراحی شد حل شد. از افغانستان، پاکستان ترکیه و دیگر کشورهای همسایه تقاضاهای زیادی هست که اجباراً باید از آنها عذرخواهی کنیم و تقاضا کنیم که مراسمی را در همان کشور خودشان برگزار کنند. کاش هوا اجازه می‌داد که ما مهمانان بیشتری را بپذیریم. محدودیت‌های امکاناتی‌ای که واقعاً طبیعی است، مسئله ایاب و ذهاب؛ اینها مشکلاتی است که ما مجبور شدیم که درباره مهمان‌ها محدودیت‌هایی را قائل باشیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: درباره مهمانان سیاسی هم به همین صورت است، اگرچه یک روز خاص برای این مهمانان در نظر گرفتیم ولی به هر حال مهمانان رسمی باید با تشریفات رسمی پذیرایی بشوند و چون ما امکاناتمان محدود است باز در خیلی از موارد باید عذرخواهی کنیم، چون استقبال فوق العاده بالا بوده است.
عارف اظهار کرد: با این حال حداکثر ظرفیت‌مان را به کار خواهیم گرفت، به‌خصوص که میزبان این مراسم مردم هستند. مردم هم همکاری می‌کنند ما امیدواریم که از حداکثر پتانسیل و ظرفیت بتوانیم برای پاسخگویی به عاشقای امام و مریدای امام و آزادگانی که می‌خواهند بیایند بتوانیم جواب مثبت بدهیم.