به گزارش سیاست خارجی ایرنا، در این گفتوگو، طرفین آخرین تحولات مربوط به تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت پیشبینیشده برای دوره ۶۰ روزه را بررسی کرده و بر اهمیت تداوم هماهنگیها، رایزنیهای دوجانبه و تعاملات فنی و کارشناسی در این زمینه تأکید کردند.
وزرای امور خارجه ایران و عمان همچنین با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر هیئت ایرانی به مسقط و مذاکرات انجامشده، بر تداوم رایزنیها و پیگیری موضوعات مورد علاقه مشترک از طریق کانالهای دیپلماتیک و همکاری مستمر میان دو کشور تأکید کردند.
ایران و عمان گفتوگوهایی را برای «تعیین چارچوب اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز» انجام خواهند داد
ساعتی پس از این تماس تلفنی، سیدعباس عراقچی با اشاره به این گفتوگو در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «پس از بیانیه مشترک اخیر در مسقط، امروز گفتوگویی سازنده با جناب بدر البوسعیدی داشتم.»
وزیر خارجه در ادامه خاطر نشان کرد:«ما بار دیگر تأکید کردیم که ایران و عمان گفتوگوهایی را برای «تعیین چارچوب اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز» انجام خواهند داد. ما برای پیشبرد این روند مصمم هستیم و این کار را با هماهنگی و در تبادل نظر با همسایگان خود به انجام خواهیم رساند.»