01:16 - 1405/04/05
کد خبر: 86192898
قانونگذاران اسپانیا خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند

تهران- ایرنا- اعضای مجلس سفلای اسپانیا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور از پدرو سانچز نخست وزیر این کشور خواستند که به دلیل پرونده‌های فساد مالی نزدیکانش و حزب حاکم سوسیالیست از سمتش کناره‌گیری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مجلس سفلای اسپانیا ۳۵۰ کرسی دارد و ۱۷۷ عضو آن به این قطعنامه رای موافق دادند. همچنین ۱۷۱ نماینده نیز با آن مخالفت کردند.
در این طرح تاکید شده است، افزایش تحقیقات درباره پرونده‌های فساد مرتبط با چهره‌های سیاسی منصوب سانچز یا افرادی که مستقیما مورد حمایت وی هستند، ایجاب می‌کند که او مسئولیت را پذیرفته و از مقامش کناره‌گیری کند.
فلیکس بولانیوس وزیر دادگستری اسپانیا این قطعنامه را یک اقدام صرفا نمادین نامید که «هیچ تاثیر سیاسی ندارد.»
سانچز روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان اتهام فساد علیه نزدیکان خود و حزب حاکم را تکذیب کرد و بار دیگر گفت که از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.
اپوزیسیون اسپانیا می‌تواند طرح درخواست رای عدم اعتماد به دولت را به پارلمان ببرد اما از آنجایی که حمایت کافی از این طرح وجود ندارد تاکنون از این اقدام خودداری کرده است.