18:24 - 1405/04/05
کد خبر: 86193308
حضور معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری در مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای در بیشکک

تهران- ایرنا- معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور در مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای در شهر بیشکک، در نشست تخصصی «رهبری زنان» که در چارچوب ریاست دوره‌ای قرقیزستان بر این سازمان برگزار شد، شرکت کرد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای روز جمعه - پنجم تیر - با موضوع «رهبری زنان» و در چارچوب ریاست دوره‌ای قرقیزستان بر این سازمان، در شهر بیشکک برگزار شد.
معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در رأس هیأتی به ریاست نرجس ابوالقاسمی، معاون بررسی‌های راهبردی این معاونت، در این نشست حضور یافت.
در این مجمع، نمایندگان نهادهای دولتی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی، کارشناسان، زنان کارآفرین و رهبران جنبش‌های زنان حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در این نشست، موضوعات مرتبط با نقش زنان در رهبری عمومی و سیاسی، مشارکت آنان در توسعه اقتصادی و فرصت‌های نوین ناشی از تحول دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای از جمله رویدادهای مهم در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود که با هدف تبادل دیدگاه‌ها و تجربه‌ها در زمینه توانمندسازی زنان و تقویت نقش آنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برگزار می‌شود.