به گزارش جمعه شب ایرنا، فضل الله در گفت وگو با شبکه المیادین اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو با خودش مذاکره میکرد، زیرا این کابینه فاقد مشروعیت قانون است و ابزارهای تحمیل دیکتههای خود را ندارد.
وی افزود: اجازه نمیدهیم این دولت، لبنان را نابود کند و سرنوشت و کشورمان را به دست آن نخواهیم سپرد.
فضل الله در ادامه با بیان اینکه این دولت نمیتواند اراده خود را بر مردم لبنان تحمیل کند، گفت: عامل اصلی میدان است و ما میدان را در اختیار داریم و ما اهل این سرزمین هستیم.
وی بیان کرد: موضع ایران روشن است و تا زمانی که اشغالگران صهیونیست از لبنان خارج نشوند، هیچ توافقی امضا نخواهد کرد.
عضو پارلمان لبنان ادامه داد: دولت به دشمن صهیونیستی هدیه داد، اما این هدیه هیچ تاثیری دروضعیت میدان نخواهد داشت.
فضل الله افزود: هر اقدامی که دولت انجام دهد، در برابر آن میایستیم و بیش از پیش به مقاومت و سلاح خود چنگ میزنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مخالفت ما جدی است و نمیگذاریم دولت تعهدات خود را در میدان اجرا کند، اضافه کرد: ماندن وزرای ما در دولت، براساس محاسبات خاصی است و ماندن ما در این کابینه به معنای موافقت با تصمیماتش نیست.
فضل الله اظهار کرد که مذاکره مستقیم با دشمن صهیونیستی مغایر با اصل ۵۲ قانون اساسی است و هیچکس حق لغو حالت دشمنی با رژیم اسرائیل را ندارد.
وی تصریح کرد: ما خواستار هیچ گونه درگیری با ارتش نیستیم، ارتش وظایف خود را به بهترین شکل انجام میدهد، ارتش باقی خواهد ماند، مقاومت باقی خواهد ماند و مردم باقی خواهند ماند.
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان افزود که به نتانیاهو میگوئیم که تو با کسی توافق کردی که اختیار تصمیمگیری ندارد و حالت دشمنی با رژیم اسرائیل باقی خواهد ماند و هرکس با دشمن دست دهد، در جنایات او شریک است.
فضل الله اضافه کرد: این دولت نمیتواند اجرای توافق امضا شده در واشنگتن را تحمیل کند، مگر اینکه با حمایت آمریکا به سوی جنگ داخلی حرکت کند.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: عامل اصلی میدان است و ما میدان را در اختیار داریم و ما اهل این سرزمین هستیم.
به گزارش ایرنا، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا پیش تر ادعا کرد که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافتهاند.
وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ امروز جمعه به وقت محلی افزود که پس از مذاکرات در واشنگتن، چارچوب یک توافق میان رژیم اسرائیل و لبنان به دست آمده است.
مذاکرهکنندگان ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان پس از پنجمین دور مذاکرات دیپلماتیک، یک چارچوب سهجانبه را امضا کردند.
روبیو در مراسم امضای چارچوب این توافق تصریح کرد که دستیابی به این چارچوب (توافق اولیه) آغاز کار است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «این شروع آغاز است. کار زیادی در پیش داریم. امروز نخستین گام است و نخستین گام گاهی دشوارترین گام است.»
وی مدعی شد: مردم لبنان شایسته زندگی در صلح هستند و توافق بدست آمده، گام مهمی در جهت تحقق صلح میان (رژیم) اسرائیل و لبنان محسوب میشود.
وزیر خارجه آمریکا از هیاتهای رژیم صهیونیستی و لبنان برای مشارکت و تعهدشان به این توافق قدردانی کرد و گفت که این تنها نخستین گام از «فرایندی دشوار اما ضروری» است.
روبیو افزود که این توافق حاصل مذاکرات در واشنگتن است و نشاندهنده پیشرفت محسوب میشود، اما بار دیگر تاکید کرد که «کار زیادی» همچنان باقی مانده است.
سفیر لبنان در آمریکا نیز اعلام کرد که این چارچوب، گام اولیه در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان است.
سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن نیز با تکرار اتهامات تل آویو علیه ایران و گروههای مقاومت منطقه، مدعی شد: ما خواهان صلح واقعی با لبنان هستیم.
23:18 - 1405/04/05
کد خبر: 86193416
نماینده حزب الله: آنچه در واشنگتن انجام شد تلاشی برای متوقف کردن تفاهم نامه اسلام آباد بود
۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر:
85625529
تهران- ایرنا- حسن فضلالله نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آنچه در واشنگتن رخ داد، تلاشی برای متوقف کردن تفاهم نامه اسلامآباد بود و بدون خواست مقاومت هیچ اقدامی به نتیجه نخواهد رسید.