به گزارش ایرنا، امیر قلعهنویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز (شنبه) پس از پایان بازی ایران و مصر در دور سوم بازیهای گروه G جام جهانی ۲۰۲۶ که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اظهار کرد: اجازه دهید من به کشورم، به ملتم و این تیم افتخار کنم. بازی بسیار زیبایی بود و همه مثل من لذت بردند.
وی افزود: شانسهای زیادی داشتیم و میتوانستیم برنده شویم. با یک موقعیت یک گل خوردیم و ۱۰ موقعیت را نزدیم. گل آفسایدی هم که داشتیم میگویند ۵ سانتیمتر در آفساید بودند.
سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: مصر تیم بسیار بزرگی است و برای این تیم آرزوی موفقیت میکنم. عدالت فوتبال با تمام مشکلاتی که ما داشتیم برای ما انجام نشد.
قلعهنویی درباره اینکه حق ایران پیروزی مقابل مصر بود اما این اتفاق رخ نداد، گفت: این هم شاید یک آزمایش است که شاید خدا من را دارد آزمایش میکند. من به تیمم اعتقاد دارم. تیمم در فاز هجومی تیم بسیار کاملی است. منتظرم ببینیم تا فردا چه اتفاقاتی رقم میخورد. از تمام هواداران ایران در داخل و خارج از استادیوم تشکر میکنم. بار دیگر اجازه دهید به ملت ایران، کشورم، شهدای ایران و بازیکنانم افتخار کنم. کاری که جوانان تیم ملی ایران انجام دادند باید در تاریخ ثبت شود، چرا که میزبان بدترین رفتارها را با ما داشت.
وی گفت: اگر اجازه میدادند ۲ هفته زودتر میآمدیم، تیم سازگار میشد یا خواستههای معمولیمان که ۲ شب زودتر قبل از بازیها آمده تا آمادگی داشته باشیم و سپس بمانیم تا ریکاوری کنیم، شاید از لحاظ بدنی مثل این مسابقه بهترین وضعیت را داشتیم. عدالت را از ما گرفتند. خوشحالم همه از بازی با مصر لذت بردند. اگر دقت کرده باشید اکثر تماشاگران حاضر در ورزشگاه از طرف تیم مصر بودند اما به حدی از بازی ایران لذت بردند که خیلی از آنها ما را تشویق کردند. بازی خیلی خوبی بود.
سرمربی تیم ملی ایران گفت: این ۳ مسابقه چند نکته برای ما داشت. در هر ۳ بازی بهترین بازیکن زمین از تیم ایران بود و برای اولین بار در ادوار جام جهانی در مرحله گروهی نباختیم. تا الان فکر میکردم تیم مظلومی هستیم اما الان متوجه شدیم بدشانس هم هستیم. در مجموع باید به این بازیکنان افتخار کرد. رقیب امروز ما قبل از ورود به تورنمنت با برزیل و نیوزیلند با انگلیس بازی کرد اما ما با تیم جوانان تیخوانا! همه اینها عواملی بود که روی شرایط تکنیکی، تاکتیکی و بدنی ما تاثیر گذاشت اما تیم ملی ایران کاری کرد که الان همه آن را دوست دارند و تمایل دارند در این جام بماند.
قلعهنویی در پایان گفت: به دیدارهای فردا امیدواریم و باید دید خدا چه میخواهد؛ تا فردا صبر میکنیم تا ببینیم وضعیت به چه شکلی میشود. اگر به مرحله بعدی برویم، آمادگی داریم با هر تیمی بازی کنیم.
09:03 - 1405/04/06
کد خبر: 86193522
قلعهنویی: به تیم ملی کشورم افتخار میکنم/ شاید خدا من را آزمایش میکند
۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر:
85625529
تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من به کشورم، به ملتم و این تیم افتخار کنم. بازی بسیار زیبایی بود و همه مثل من لذت بردند.