15:54 - 1405/04/06
کد خبر: 86194122

علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل درگذشت

۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85625529
علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل درگذشت

تهران- ایرنا- علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گل‌ها» در ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت و مراسم تشییع پیکر او هشتم تیرماه در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری خانه موسیقی ایران، علیرضا ایزدی نوازنده ویولنسل و از اعضای ارکستر «گل‌ها»، در ۸۹ سالگی درگذشت.
ایزدی متولد سال ۱۳۱۶، تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی ملی به سرپرستی روح‌الله خالقی گذراند و از نخستین فارغ‌التحصیلان این هنرستان به شمار می‌رفت.
او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال‌های جوانی با حضور در ارکستر رادیو آغاز کرد. ایزدی همچنین در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رادیو تلویزیون ایران به فعالیت پرداخت و در اجراهای ارکستر «گل‌ها» نیز حضور داشت.
ایزدی پس از انقلاب، در سال ۱۳۵۸ به اتریش مهاجرت کرد و تا اواخر عمر در آن کشور اقامت داشت.
مراسم تشییع پیکر این هنرمند دوشنبه (هشتم تیرماه) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.
خانه موسیقی ایران درگذشت علیرضا ایزدی را به خانواده، دوستان، شاگردان و جامعه موسیقی کشور تسلیت می‌گوید.