19:40 - 1405/04/06
کد خبر: 86194250

صدور ۳۵۰۰ سند مالکیت برای ساکنان شهر لالی

۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85625529
صدور ۳۵۰۰ سند مالکیت برای ساکنان شهر لالی

لالی - ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان از اهدای سه هزار و ۵۰۰ سند مالکیت برای ساکنان شهر لالی بعد از ۷۵ سال انتظار خبر داد.


به گزارش ایرنا، علی دهقانی شنبه در آیین اهدای این اسناد در لالی بیان کرد: در سفر شهریورماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه به استان خوزستان و تاکید وی بر رفع مشکلات مردم، معضل دیرینه تعیین تکلیف اسناد مالکیت منازل مسکونی در شهر لالی با پیگیری‌های ویژه دادگستری استان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مرتفع شد.
وی گفت: در پی درخواست مردم لالی از رئیس قوه قضاییه برای سنددار کردن خانه‌های خود، دستورات لازم برای پیگیری فوری و تعیین تکلیف این موضوع صادر شد.
دهقانی افزود: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بررسی دقیق کارشناسانه و حقوقی موضوع، موانع موجود بر سر راه صدور اسناد مالکیت در شهرستان لالی شناسایی و راهکارهای اجرایی آن مصوب شد.
رئیس‌کل دادگستری خوزستان ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ سند به مساحت بیش از ۲۵۰ هکتار در هسته مرکزی شهر لالی صادر شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با تشریح جزئیات «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، بر لزوم انتقال تمامی معاملات املاک به سامانه رسمی و دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.
زمان خوب با اشاره به اجرایی شدن «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات» از تیرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: طبق این قانون، تمامی املاکی که سند مالکیت آن‌ها پس از این تاریخ صادر شده است، مشمول مقررات جدید هستند و هرگونه خرید و فروش یا نقل و انتقال آن‌ها باید صرفا به صورت رسمی انجام شود و تنظیم هرگونه سند عادی برای این املاک ممنوع است.