20:07 - 1405/04/06
کد خبر: 86194266
تصمیم‌سازی داده‌محور؛ رویکرد تازه برای توسعه پایدار کرمان

کرمان - ایرنا - همزمان با گسترش نقش داده‌ها در مدیریت و برنامه‌ریزی، حرکت به سمت «حکمرانی داده‌محور» به یکی از رویکردهای مهم برای بهبود تصمیم‌گیری‌های کلان تبدیل شده است؛ رویکردی که به گفته استاندار کرمان می‌تواند با تکیه بر تولید و تحلیل داده‌های دقیق، زمینه ارتقای کارایی دستگاه‌های اجرایی و تسهیل مسیر توسعه پایدار در این استان پهناور را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر اهمیت استفاده از داده‌ها در مدیریت استان، حرکت به سمت «حکمرانی داده‌محور» را یک ضرورت دانست.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و تنوع جغرافیایی کرمان، بهره‌گیری از اطلاعات دقیق و تحلیل‌محور را راهی برای تصمیم‌گیری بهتر، افزایش بهره‌وری و تحقق توسعه پایدار عنوان کرد و بر لزوم تدوین یک مدل منسجم برای اجرای این رویکرد در استان تأکید کرد.
محمدعلی طالبی شامگاه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود: استان کرمان به دلیل وسعت جغرافیایی و برخورداری از ظرفیت‌های متنوع، بیش از هر استان دیگری نیازمند حرکت به سمت حکمرانی داده‌محور است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه حکمرانی داده‌محور می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های راهبردی و توسعه پایدار استان قرار گیرد، تاکید کرد: داده‌ها نقش مهمی در بهبود عملکردها، افزایش بهره‌وری و اصلاح فرآیندهای مدیریتی استان دارند.
وی اظهار کرد: ارتقای کارایی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، مستلزم تولید داده‌های دقیق و به‌کارگیری آن‌ها در نظام تصمیم‌گیری است.
طالبی بیان کرد: لازم است مدل مناسبی برای سازوکار حکمرانی داده در استان کرمان تدوین و به‌صورت منسجم اجرا شود.
وی گفت: هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی با اصل حکمرانی داده در استان مخالفتی ندارند و باید سازوکار لازم برای همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها فراهم شود.