19:46 - 1405/04/06
کد خبر: 86194292
۳۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مسیر افزایش تاب‌آوری خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آمادگی بهره‌برداری از ۳۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان، گامی موثر برای افزایش تاب‌آوری، تقویت پایداری شبکه انرژی و ارتقای آمادگی استان در شرایط خاص و بحرانی است.

به گزارش ایرنا، طاهر رستمی روز شنبه در دیدار با معاون زیرساختی سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل، نقش مهمی در تداوم خدمات حیاتی و افزایش امنیت زیرساخت‌های استان دارد.
تقویت زیرساخت‌های حیاتی
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل، افزود: تجهیز ۴۰ درصد نانوایی‌های استان به سامانه دوگانه‌سوز، فراهم شدن مقدمات تجهیز ۴۰ حلقه چاه آب برای بهره‌برداری در شرایط بحرانی و اتخاذ تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار و حفظ آرامش بازار از مهمترین اقدامات استان در این حوزه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اجرای این برنامه‌ها با هدف حفظ پایداری خدمات ضروری و افزایش آمادگی استان در مواجهه با شرایط اضطراری دنبال می‌شود.
پدافند مردم‌محور، سرمایه امنیت کشور
رستمی با قدردانی از حضور و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف، مهمترین و موثرترین پدافند را «پدافند مردم‌محور» دانست و گفت: همراهی مردم با مسوولان و نیروهای مسلح، زمینه‌ساز موفقیت‌های کشور در شرایط مختلف بوده و این سرمایه اجتماعی، ضامن امنیت، اقتدار و تاب‌آوری کشور است.
خراسان‌شمالی‌ با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

وی همچنین پوشش مناسب شبکه‌های صدا و سیمای استانی در مدیریت اطلاع‌رسانی و آمادگی خراسان شمالی برای پشتیبانی از نیروهای مسلح و تقویت آمادگی دفاعی در شرایط بحرانی را از دیگر نقاط قوت استان برشمرد.