به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از رسانه های لبنان، این حمله، در کمتر از ۲۴ ساعت از گذشت امضای توافق ننگین سازشکارانه دولت لبنان با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق چارچوب» انجام شد.
در این زمینه تارنمای روزنامه الاخبار لبنان نوشت: کمتر از ۲۴ ساعت پس از امضای توافقنامه شرمآور مقامات لبنانی با دشمن صهیونیستی که اشغال جنوب لبنان را مشروعیت میبخشد، دشمن اسرائیلی تجاوز خود علیه لبنان را از سر گرفت و بصورت عملی تاکید کرد که این توافقنامه مانع از ادامه حملات این رژیم نشده است.
بر اساس این گزارش، خبرگزاری ملی لبنان به طور مفصل گزارش داد که ارتش دشمن صهیونیستی به سمت حومه شهرک کفرشوبا در منطقه حاصبیا، پیشروی کرد و با سلاحهای متوسط و سنگین به این منطقه حمله کرد.
همچنین تقاطع پارک تفریحی فرح در نبطیه فوقا نیز هدف حمله یک پهپاد دشمن صهیونیستی قرار گرفت. صبح نیز، یک بالگرد ارتش رژیم اسرائیل یک نارنجک صوتی به سمت اطراف شهرک کفر تبنیت پرتاب کرد.
لبنان و رژیم صهیونیستی روز جمعه پس از پنج دور مذاکره و چهار روز رایزنی در واشنگتن با میانجیگری آمریکا، چارچوبی برای توافق در آینده دست یافتند. این چارچوب با حضور «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا، «ندا حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یخیل لیتر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن به امضا رسید.
بر اساس گزارش پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، این توافقنامه، مسیر مذاکرات آتی میان دو طرف را ترسیم کرده و شامل اقدامهای اجرایی اولیه است. این پایگاه به نقل از یک مقام اسرائیلی اظهار کرد که بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی تا زمان خلع سلاح حزبالله، حضور خود را در منطقه امنیتی موسوم به «خط زرد» حفظ خواهد کرد.
«شیخ احمد قبلان» از علمای شیعه لبنان نیز با انتقاد از این توافق گفت: دولت کنونی کلید حاکمیت بیروت را به واشنگتن و تلآویو سپرده است. وی این توافق را یکی از بزرگترین فجایع ملی لبنان دانست و تأکید کرد که چنین اقدامی نه مشروعیت قانونی دارد و نه نماینده اراده ملت لبنان است.
«عدنان منصور» وزیر خارجه اسبق لبنان نیز با اشاره به توافق انجامشده با اسرائیل گفت این توافق میتواند دولت لبنان را در تقابل با حزبالله قرار دهد و پیامدهای خطرناکی برای کشور داشته باشد. وی افزود برخی تصور میکنند اسرائیل بهراحتی از لبنان خارج میشود، در حالی که تجربه نشان داده این رژیم با فریبکاری و تعلل، اهداف خود را دنبال میکند.
21:49 - 1405/04/06
کد خبر: 86194351
تهران - ایرنا - ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه نقض آتش بس با حمله به منطقه النبطیه در جنوب لبنان، یک نفر را به شهادت رساند و ۲ نفر را زخمی کرد.