محمدجواد اشرفی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آتشسوزی در ارتفاعات منطقه بدیل بهبهان، اظهار کرد: عملیات اطفای حریق تقریبا بهطور کامل انجام شده است.
وی با اشاره به حضور گسترده نیروهای مردمی، کوهنوردان و دوستداران محیط زیست در مهار آتشسوزی، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی در چنین حوادثی بسیار ارزشمند است، اما لازم است این حضور با رعایت کامل نکات ایمنی و هماهنگی با دستگاههای مسئول انجام شود.
اشرفی در پایان تصریح کرد: پایش مستمر منطقه بهمنظور جلوگیری از شعلهور شدن مجدد آتش در حال انجام است و نیروهای اداره حفاظت محیط زیست بهبهان تا ۲ تا سه روز آینده در منطقه حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه همزمان با وقوع آتشسوزی در ارتفاعات این منطقه، یک نفر از نیروهای مردمی جان خود را از دست داد، اظهار کرد: مرحوم تقی چنگلوایی، از اهالی روستای قالند و از علاقهمندان و حامیان فعال محیط زیست منطقه، در جریان مشارکت داوطلبانه برای مهار آتش و اطفای حریق جان باخت.
وی افزود: این فرد با احساس مسئولیت و همراهی با نیروهای مردمی و طبیعتدوستان، در زمان وقوع آتشسوزی و برای خاموش کردن آتش به ارتفاعات صعبالعبور منطقه عزیمت کرده بود که در حین عملیات اطفای حریق دچار حادثه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن ابراز تاسف از این ضایعه، گفت: مرحوم چنگلوایی از چهرههای شناختهشده در میان دوستداران طبیعت منطقه بود و فقدان وی موجب تاثر عمیق جامعه محلی و فعالان محیط زیست شده است.
به گزارش ایرنا، آتشسوزی در منطقه بدیل بهبهان از ساعت ۲۰ شب گذشته در محدوده تنگه بالنگستان آغاز شد و بهدلیل شرایط اقلیمی، پوشش گیاهی منطقه و وزش باد، بهسرعت تا حوالی روستای پشکر گسترش یافت، بهطوریکه طول خط آتش به حدود ۹ کیلومتر رسید.
22:21 - 1405/04/06
کد خبر: 86194364
اهواز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آتشسوزی منطقه بدیل بهبهان که از شامگاه گذشته آغاز شده بود، با مشارکت نیروهای مردمی و دستگاههای مسئول بهطور کامل مهار شده و عملیات پایش منطقه برای جلوگیری از شعلهور شدن دوباره آتش ادامه دارد.