به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه تناتر، بر اساس نتایج این رایگیری، ترکیب هیاتمدیره و بازرسان انجمن نمایشگران حرکت به شرح زیر است:
علی علیائینژاد: رئیس انجمن
علی گودینی: نایبرئیس
بهزاد ابراهیمی: دبیر اجرایی
استاد اصغر فریدی ماسوله: عضو اصلی
مهرداد آبجار: عضو اصلی
بهادر فاضل: عضو علیالبدل
داود اسداللهی: عضو علیالبدل
همچنین در بخش بازرسی انجمن: الهام زارعی به عنوان بازرس اصلی و حسین دانشپژوه نیز در جایگاه بازرس علیالبدل انتخاب شدند.
در پایان این جلسه، اعضا بر همدلی، همکاری و تلاش برای پیشبرد اهداف صنفی انجمن در دوره جدید تأکید کردند.
برگزاری نخستین جلسه هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی
نخستین جلسه هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی با ادای احترام به میترا رضائیان عضو فقید این انجمن برگزار شد.
نخستین جلسه هیات مدیره نمایشگران خیابانی با دستور کار انتخاب رئیس و نائب رئیس تشکیل شد.
براساس رای گیری انجام شده میلاد مولوی به عنوان رئیس و ژاله کاظمی(نایب رئیس) انتخاب شدند.
مسعود مهرابی، فاطمه رادمنش، حامد اویسی طهرانی و ابراهیم رحیمی دیگر اعضای هیات رئیسه این انجمن هستند. همچنین مرتضی وکیلیان به عنوان بازرس( علی البدل) انجمن حضور داشت.
لازم به ذکر است در مجمع انتخاب هیات مدیره؛ میلاد مولوی، ژاله کاظمی، مسعود مهرابی، فاطمه رادمنش، حمید رضا نوری به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و حامد اویسی طهرانی و ابراهیم رحیمی به عنوان اعضای علی البدل، مارال ایزد بخش بازرس اصلی و مرتضی وکیلیان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
مجمع انتخابات و جلسه اول هیات مدیره کانون با احترام به مرحوم خانم میترا رضائیان از اعضای پیشکسوت کانون آغاز شد.
میترا رضائیان ۲۴ خرداد دار فانی را وداع گفت.
«محاکمه گرگ بدجنس مهربان» در تماشاخانه طهران
نمایش «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» به کارگردانی پریسا لطفی و آرمین احمدوند در تماشاخانه طهران روی صحنه میرود.
نمایش «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» به نویسندگی علی خاکبازان، کارگردانی پریسا لطفی و آرمین احمدوند و تهیه کنندگی آرزو لطفی در تماشاخانه طهران روی صحنه میرود.
پارمیس رحیمی، نیاز خاک سرشت، کسری تلند، گندم شعبانی، محمد رادین محمدی، آرمین احمدوند، باران مطلبینژاد، رایحه گلستانی و فاطمه سید حسینی در این اثر به ایفای نقش میپردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دادگاهی توسط شیر برپا شده تا گرگ را محاکمه کند؛ در این دادگاه حیوانات دیگر هم حضور دارند و هر کدام نقشی دارند.
از دیگر عوامل این اثر نمایشی میتوان به مجری طرح: آموزشگاه بازیگری سینمایی بارانا، دستیار کارگردان: سارا عابدی، مدیر تولید: آرمین اقراری، برنامه ریز: نازنین نعیمی، مشاور رسانهای: سیدمحمدصادق سیادت، مدیر صحنه: بشیر اله وردی و طراح صحنه: شایان اله وردی اشاره کرد.
«محاکمه گرگ بدجنس مهربان» از روز ۲۸ تیرماه، هرشب راس ساعت ۲۱ در تماشاخانه طهران روی صحنه میرود؛ علاقمندان جهت خرید و یا رزرو بلیط این نمایش میتوانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه طهران به آدرس بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه بهنام (فرهنگی)، پلاک ۳ مراجعه نمایند.
اجرای نمایش «نیمه تاریک ماه» آغاز شد
اجرای نمایش «نیمه تاریک ماه» به طراحی و کارگردانی داوود بنیاردلان از امشب آغاز میشود.
به گزارش روابط عمومی فیدیبو، بلیتفروشی دور پنجم اجرای نمایش درام ـ کمدی «نیمه تاریک ماه» به طراحی و کارگردانی داوود بنیاردلان در سایت فیدیبو آرت آغاز شد. این نمایش از امشب، یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵، هر شب ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد (فیدیبو استیج) روی صحنه میرود.
هماکنون بلیت اجراهای یکشنبه ۷ تیر تا جمعه ۱۲ تیرماه در فیدیبو آرت در دسترس علاقهمندان قرار دارد.
«نیمه تاریک ماه» تاکنون بیش از ۱۰۰ مرتبه در چهار شهر مختلف روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
این نمایش در ژانر درام ـ کمدی و اقتباسی از فیلم سینمایی «غریبههای کامل» است. داستان این اثر با نگاهی به روابط انسانی و چالشهای زندگی امروز، روایتگر چند زوج جوان است که برای صرف شام دور هم جمع میشوند؛ شبی که با آشکار شدن رازهایی پنهان، تصور آنها از یک زندگی آرام و عاشقانه دستخوش تغییر میشود.
مرجان اتفاقیان، حسین امیدی، بهزاد عمرانی، الهه حسینی، سیاوش صفاریانپور، مژده محمدی و اهورا نیازی بازیگران این نمایش هستند.
برخی از عوامل «نیمه تاریک ماه» عبارتند از طراح و کارگردان: داوود بنیاردلان، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: آرنیکا محرابیان، دستیار کارگردان: آشا بیکوردی، طراح نور: فرشاد نصیری، انتخاب موسیقی: بهزاد عمرانی، طراحان گرافیک: مهدی فدوی و آذر بامروت، ساخت موشن: عرفان زردهی (استودیو بهمن)، ساخت تیزر: رویا جمالو، دستیار لباس: ریحانه نعمتی، دستیار صحنه: راجا بیلا و دیزاین صحنه: استودیو رست.
نمایشهای جدید مجموعه تئاتر شهر معرفی شدند
چهار اثر نمایشی جدید طی روزهای پیش رو به ترتیب درکارگاه نمایش، تالار قشقایی، تالار چهارسو و تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجراهای خود را آغاز میکنند.
چهار نمایش «سِرّسُرخ» به نویسندگی امیرصفایی پور و کارگردانی حسین عبداللهی، «اسب نَورد» به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی هستی حسینی، «خَطرَنج» به نویسندگی و کارگردانی نگین ضیایی و «تابوت عهد» به نویسندگی نیل لَبیوت و کارگردانی مجتبی جَدّی طی روزهای پیش رو به ترتیب در کارگاه نمایش ، تالار قشقایی، تالار چهارسو و تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاترخواهند بود.
نمایش « سِرّسرخ» به نویسندگی امیرصفایی پور، کارگردانی حسین عبداللهی و بازی محمد ترابی و فرزاد قاسمی از روز ۷ تیرماه ساعت ۱۹:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه در کارگاه نمایش روی صحنه می رود.
«اسب نَورد» هم عنوان یکی از نمایش های جدید تئاترشهر است که از۸ تیرماه سال جاری به نویسندگی مهدی کوشکی ، کارگردانی هستی حسینی و بازی مهدی کوشکی و عاطفه کوشکی ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۷۰ دقیقه در تالار قشقایی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
درتالارچهارسونیز از روز ۱۰ تیرماه نمایش «خطرنج» به نویسندگی و کارگردانی نگین ضیایی با بازخوانی رمان تصرف عدوانی نوشته لنا آندرشون و بازی مهتاب ثروتی ، عباس جمالی و شادی ضیایی ساعت ۱۹ با مدت زمان ۹۰ دقیقه اجرای خود را آغاز می کند.
تالار سایه تئاترشهر نیز از روز ۱۶ تیرماه میزبان مخاطبان تئاتر با نمایش «تابوت عهد» به نویسندگی نیل لبیوت، ترجمه حسین رسولی، کارگردانی مجتبی جدی و بازی صادق برقعی و نازنین حشم دار در ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه خواهد بود.
تماشاگران برای خرید یا رزرو بلیت این آثار نمایشی می توانند به سامانه های «گیشه تئاتر» و «تیوال» مراجعه نمایند.
آغاز سومین دور اجرای نمایش کودک «میخوام به دنیا بیام»
نمایش کودک و نوجوان «میخوام به دنیا بیام» از تولیدات خانه نمایش امید به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدیخواه و تهیهکنندگی امید انصاری از ۱۰ تیرماه ۱۴۰۵ در پلاتو آینه مرکز تولیدات تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه میرود.
«میخوام به دنیا بیام» به کارگردانی و نویسندگی بهناز مهدیخواه و تهیهکنندگی امید انصاری از تولیدات این مرکز از ۱۰ تیرماه در پلاتو آینه به اجرا میپردازد.
بهناز مهدیخواه و رها آویژه اجراگران این نمایش هستند.
در خلاصه این نمایش آمده است: «روز تولد مادر، اول بهار است و حنا تصمیم میگیرد کنار یک ساحل پرهیاهو برای مادر جشن تولد بگیرد. مادر خاطره به دنیا آمدنش را توسط عروسکهایی که از دل کیک تولد بیرون میآیند رویاپردازی میکند. بعد آنها کمکم شاهد تولدهای عجیب و بامزه در همان حوالی ساحل و صخرهها هستند که هر لحظه آنها را غافلگیر میکند.»
این نمایش به سفارش خانه نمایش امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) تولید شده است.
نمایش کودک و نوجوان «میخوام به دنیا بیام» از ۱۰ تیرماه ساعت ۱۶ در روزهای آخر هفته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) در پلاتو آینه مرکز تولیدات تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.
فرشاد لطفی با «دستان او» به خانه نمایش دا میآید
فرشاد لطفی در نخستین تجربه کارگردانی خود نمایش «دستان او» را در خانه نمایش دا روی صحنه میبرد.
نمایش «دستان او» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد لطفی از ۱۶ تیر در خانه نمایش دا روی صحنه میرود.
این درام رئالیستی که هماکنون روزهای پایانی تمرین و آمادهسازی را پشت سر میگذارد، روایتی تلخ و روانشناختی از انسانهایی است که زیر سایه قدرت، گناه و گذشتهای پنهان با معضلات انسانی و رازهای مگو دست و پنجه نرم میکنند.
فرشاد لطفی، نویسنده و کارگردان این اثر، پیش از این سالها بهعنوان بازیگر در حوزههای سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته است.
در کارنامه هنری این هنرمند حضور در مجموعههای تلویزیونی همچون «سلمان فارسی»، «دو نیمه ماه» و «صفا با خانواده» و همچنین فیلم سینمایی «خیابان جمهوری» به چشم میخورد.
او در خارج از کشور نیز تجربیاتی را در عرصه بازیگری تئاتر کسب کرده است.
نمایش «دستان او» نخستین تجربه جدی و مستقل فرشاد لطفی در مقام نویسنده و کارگردان محسوب میشود؛ اثری با رویکرد اجتماعی که تلاش دارد لایههای پنهان رفتارهای انسانی را به تصویر بکشد.
اطلاعات تکمیلی این نمایش بهزودی اطلاعرسانی خواهد شد.
«میراث» بیضایی به سنگلج رسید
نمایش «میراث» نوشته زندهیاد بهرام بیضایی با کارگردانی غلامرضا عربی از چهارشنبه ۱۰ تیر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه میرود.
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «میراث» با کارگردانی غلامرضا عربی و تهیهکنندگی امیررضا داوودی پسند برای اجرا در تماشاخانه سنگلج آماده شده و روز چهارشنبه ۱۰ تیرماه ساعت ۱۹ با برپایی مراسم شب چراغ اجرای خود را آغاز خواهد کرد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است که درگیری ها بر سر میراث به اوج میرسد، اما دزدها مشغول تاراج آن میراثند...
در این نمایش هنرمندانی همچون ناصر آویژه، مرتضی رستمی، آرام نیک بین، حمیدرضا حسینعلی، ابراهیم خسروی، احمد مطوری، علی حسینی، سهیل اکبری، آویسا عربی، سپهر حمزه، زهرا یافتیان، سیدمجتبی موسوی، محمدحسن یاوری، مجتبی بروشکی به ایفای نقش میپردازند.
طراحی صحنه و طراحی حرکت این نمایش را غلامرضا عربی انجام داده است.دستیار کارگردان سارا سعادت نیا،طراح نور میثم کحالی، طراح گریم و لباس سهیلا جوادی، موسیقی میکائیل حسین زاده در این گروه همکاری میکنند.مدیر تولید مریم پیچلو، مدیر صحنه امید سرلک، دستیار صحنه یگانه امیرخانی، منشی صحنه مریم عراقی، ساخت دکور غلامرضا عربی، حمید رحیمی نیا، امید سرلک، احمدرضا عربی و دکوراسیون ناوک، مدیر روابط عمومی ساسان شکوریان، عکاس امیرحسین شهری، مجری طرح مرکز اتحاد ایرانیان جوان از دیگر همکاران این پروژه هستند.«میراث» کاری از گروه تئاتر باران است که هر شب غیر از شنبه ها در ساعت ۱۹.۳۰ روی صحنه خواهد رفت.پیش فروش سه روز اول اجرای این نمایش در سایت های تیوال و گیشه تئاتر آغاز شده و علاقه مندان به آثار زندهیاد بهرام بیضایی از هم اکنون میتوانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
«هنوز زندهایم، داستان یک زلزله» در ایرانشهر روی صحنه میرود/ بازیگران معرفی شدند
نمایش «هنوز زندهایم، داستان یک زلزله» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، نویسندگی پویا مهدوی زاده و تهیهکنندگی علیرضا گیلوری، میلاد اسکندری و رضا فتحاللهیپور، از روز جمعه ۱۹ تیر ماه اجرای خود را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر آغاز میکند.
به گزارش مشاور رسانهای، در این اثر نمایشی، محسن قصابیان، سمیرا حسنپور، سارا رسولزاده، افشین حسنلو، محمد موحدنیا و ماهان محمودیمقدم به ایفای نقش میپردازند.
همچنین بلیت فروشی این نمایش از ساعت ۱۴ امروز آغاز میشود و علاقهمندان میتوانند جهت تهیه به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/p/hanooz.zendeheim2 مراجعه کنند.
نمایش «هنوز زندهایم؛ داستان یک زلزله» از ۱۹ تیرماه تا ۹ مرداد ماه هر شب از ساعت ۱۹ به مدت ۸۵ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان خواهد بود.
آغاز فصل جدید مدیریت و فعالیت «پردیس تئاتر و موسیقی شهرزاد»
پردیس تئاتر و موسیقی شهرزاد سال جاری را با رویکرد مدیریتی و برنامهریزی متفاوتی سپری خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر و موسیقی شهرزاد به عنوان بزرگترین پردیس تئاتر خصوصی، دور جدید فعالیتهای اجرایی را در سال جدید آغاز خواهد کرد. این مجموعه باسابقه که به تازگی بازسازی بخشهای مختلف خود را به پایان رسانده با حضور تیم مدیریتی جدید و مشارکت و همکاری «فیدیبو استیج» به کار خود ادامه خواهد داد.
سیدعماد عامری تهیهکننده تئاتر و موسس تماشاخانه ملک بهرهبرداری و مدیریت این مجموعه باسابقه را عهدهدار شده است و تاکنون حضور امیر سپهر تقیلو به عنوان مدیر پردیس قطعی شده است.
براساس تصمیمگیری و برنامهریزی انجام شده، پردیس تئاتر موسیقی شهرزاد ضمن پایبندی به تعهدات پیشین مجموعه،از نیمه دوم تابستان سال جاری میزبان فعالیتهای جدید تئاتری و موسیقایی خواهد شد. از این پس مخاطبان میتوانند بلیت رویدادهای این پردیس را مستقیم از سایت فیدیبو آرت تهیه کند.