17:47 - 1405/04/07
کد خبر: 86195248
مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در بوداپست برگزار شد

لندن - ایرنا - مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم مجارستان، به‌ویژه دانشجویان، جوانان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم، شرکت‌کنندگان از اقشار مختلف ایرانیان مقیم و ملیت های مختلف، در فضایی آکنده از معنویت و همدلی گرد هم آمدند و با برگزاری آیین‌های عزاداری، ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران وفادارش ابراز کردند.
مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و با سخنرانی یکی از ایرانیان مقیم پیرامون فلسفه قیام امام حسین (ع) و تبیین آموزه‌های اخلاقی، حماسی و دینی عاشورا ادامه یافت.
در بخش دیگری از این مراسم، یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب، فرماندهان شهید و شهدای مظلوم مدرسه میناب گرامی داشته شد. تصاویر این شهدای مظلوم در محل مراسم نصب و فضای حزن‌انگیزی را در میان عزاداران ایجاد کرده بود. این حادثه دردناک، اندوه و مصیبت عزاداری امسال را دوچندان کرده بود.
در ادامه مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در سخنانی ضمن تشکر از حضور پرشور عزاداران، تأکید کرد که ایرانیان عزیز، از جمله ایرانیان مقیم مجارستان، همواره در روزهای سخت، وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و در دفاع و حمایت از وطن خود نقش‌آفرین بوده‌اند. وی با قدردانی از این روحیه مسئولیت‌پذیری، بر ضرورت تداوم این وحدت، همدلی و همبستگی در شرایط کنونی تأکید کرد.
این مراسم با مداحی و نوحه‌خوانی ارادتمندان اهل‌بیت(ع) ادامه یافت. در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد.
حضور پرشور عزاداران حسینی در این مراسم بار دیگر نشان داد که عشق به حضرت اباعبدالله الحسین و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) همواره محور وحدت، همبستگی و همدلی میان ایرانیان و آزادگان جهان بوده و خواهد بود.