19:30 - 1405/04/07
کد خبر: 86195322
بازگشت واحد«جی۴» نیروگاه کنارک به مدار تولید با تلاش متخصصان داخلی

کرج - ایرنا- مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در استان البرز، از بازگشت موفقیت‌آمیز واحد گازی شماره چهار (G۴) نیروگاه کنارک در استان سیستان و بلوچستان با همت مختصصان این شرکت به مدار تولید شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

«محمد باقر لطفی» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای تقویت توان تولید برق در مناطق مهم و تاثیرگذار کشور، عملیات تعمیرات اساسی این واحد که از نوع کلاس F۵ یا(GE-Frame ۵) است، توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با دقت و سرعت به پایان رسید.
وی ادامه داد: با بازگشت این واحد ۲۳.۸ مگاواتی به بهره‌برداری، پایداری شبکه برق در منطقه حائز اهمیت مکران به‌ویژه در شرایط حساس پیک مصرف تابستان، تقویت چشمگیری خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تأکید کرد که با اتصال موفقیت‌آمیز این واحد، تمام تعهدات این شرکت در زمینه تعمیرات اساسی و تقویت توان نیروگاه‌های گازی سراسر کشور به طور کامل اجرا و به پایان رسید.

وی افزود: این موفقیت، گویای تخصص و آمادگی عملیاتی این شرکت در مدیریت پروژه‌های پیچیده صنعتی درنقاط مختلف جغرافیایی است.
لطفی با اشاره به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های عملیات تعمیراتی در شرایط سخت محیطی، از مردم خواست تا با نگاهی جدی به مدیریت مصرف برق و بهینه‌سازی استفاده از انرژی، متخصصان داخلی را در مسیر پایداری شبکه و تقویت شرایط تولید همراهی کنند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان جامع‌ترین شرکت پشتیبان صنعت نیروگاهی کشور، نقش کلیدی در حفظ پایداری تولید برق ملی ایفا می‌کند.